"Jäämiehen" metodi paljastettiin: Näin nostat immuniteettisi uudelle tasolle - - VIIHDEPOSTI

”Jäämiehen” metodi paljastettiin: Näin nostat immuniteettisi uudelle tasolle

wimhof

Wim Hof on kehittänyt itselleen huiman immuniteetin tauteja vastaan. (Kuva: Youtube)

Wim Hof tunnetaan ”Jäämiehenä”, joka on nostanut kylmänsietokykyään huikealle tasolle erilaisilla harjoituksilla. Näillä ohjeilla voit yrittää samaa.

Hof on muun muassa kiivennyt Kilimanjaro-vuorelle pelkissä sortseissa ja kengissä. Hän pystyy lillumaan jäisessä vedessä useita tunteja. Lisäksi mies on juossut maratonin hiekkaerämaassa ilman juotavaa.

Nyt miehen harjoitusmetodi on paljastettu. Kyse on hengitystekniikasta, jonka avulla ihminen voi kontrolloida autonomista hermostoa. Lisäksi metodi mahdollistaa immuunijärjestelmän kontrolloimisen. Tai näin mies itse väittää.

Hofin mukaan harjoituksilla ihminen voi parantaa itsestään parantumattomina pidettyjä sairauksia kuten AIDSin ja syövän.

Mies tekee parhaillaan yhteistyötä yliopisto-opiskelijoiden kanssa todistaakseen väitteensä. Testiryhmään kuuluu 12 opiskelijaa. Kun perusteet on opetettu, jokaiseen testiryhmän jäseneen injektoidaan bakteeri, joka normaalisti aiheuttaa muun muassa oksennustaudin ja kuumetta. Hofin tavoitteena on todistaa, että hänen metodillaan koekaniinit eivät saa mitään oireita, korkeintaan pientä päänsärkyä.

Näin metodi toimii

Hofin metodissa on yhtäläisyyksiä meditointiin ja joogassa käytettävään hengitystekniikkaan. Ensimmäiseksi harjoitellaan ”kontrolloitua hyperventilointia”.

Tee näin:

Asetu rauhalliseen paikkaan ja sulje silmäsi. Istu meditaatioasennossa, sellaisessa mikä on itsellesi mukavin. Varmista, että voit avata keuhkosi kunnolla. Tee harjoitus mieluusti tyhjällä vatsalla.

Lämmittele hengittämällä syvään. Vedä happea sisään maksimaalisesti. Pidätä hengitystä ja päästä kaikki ilma ulos keuhkoistasi niin, että keuhkot tyhjenevät täysin. Pidätä sen jälkeen taas hengitystä.

Toista tämä 15 kertaa.

Seuraavaksi tehdään 30 ”voimahengitystä”. Kuvittele puhaltavasi ilmapalloa täyteen ilmaa. Hengitä nenän kautta ja päästä ilma ulos suun kautta lyhyinä ja voimakkaina puhalluksina. Tee näin tasaisina jaksoina.

Sulje silmäsi ja toista tämä 30 kertaa. Älä pelästy, jos koet vartalossa energisiä aaltoja.

Seuraavaksi haastava vaihe: vartalon ”skannaaminen”. Aisti vartaloasi. Yritä aistia, mikä osa vartalossasi kaipaa lisää energiaa. Yritä lähettää energiaa näille alueille. Voit kokea tässä vaiheessa emotionaalisia tunnevyöryjä. Yritä poistaa kaikki negatiivisuus kropastasi.

Seuraavaksi harjoitellaan ”pitoa”. Äskeisen 30 hengitysharjoituksen jälkeen vedä ilmaa sisään vielä kerran ja täytä keuhkot täyteen. Tämän jälkeen työnnä kaikki ilma ulos ja pysy mahdollisimman pitkään hengittämättä ilmaa sisään.

Tämän jälkeen on vuorossa ”palauttava hengitys”. Hengitä sisään keuhkot täyteen ilmaa. Kun keuhkot ovat täynnä, pidätä hengitystä vielä kerran. Pudota leuka rintaan ja pidä asento noin 15 sekuntia. ”Skannaa” vartaloasi ja aisti jännitteitä. Rentoudu ja päästä negatiivisuus pois.

Nyt olet suorittanut harjoituksen ensimmäisen kierroksen. Alkuvaiheessa tee tämä kierros kerran tai kaksi kertaa päivässä.

Kun tunnet, että hengityksen pidättäminen on helpompaa, voit lisätä kierrosten määrän kuuteen tai treenin keston vähintään 15 minuuttiin. Jos tunnet harjoitusten aikana huimausta, lopeta heti ja laskeudu selällesi.

 

Seuraavaksi kylmään veteen

Kun olet tehnyt edellisen harjoituksen, olet valmis kokeilemaan kylmää. Jos olet aloittelija, kannattaa aloittaa kylmästä suihkusta. Aloita jaloista ja jatka hiljalleen jalkoihin, vatsaan, hartioihin ja lopuksi päähän. Yritä koko ajan hengittää rauhallisesti ja helposti.

Hofin mukaan kylmäharjoittelu toimii kuin voimaharjoitukset, kylmänsietokyky nousee hiljalleen.

Muutaman viikon kylmäsuihkujen jälkeen voit siirtyä kylmään veteen, esimerkiksi uimahallissa.

Lähde: Highexistence.com

 

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *